En son konular
» KONYA ÜZERİNE YAZILAN ŞİİRİM
Salı 24 Ocak 2012 - 15:34 tarafından Admin

» GÜZEL KAYSERİ/ŞEVKİ ÇOBANOĞLU
Salı 24 Ocak 2012 - 15:03 tarafından Admin

» KONYALI/ŞEVKİ ÇOBANOĞLU
Cuma 20 Ocak 2012 - 16:26 tarafından sevkicobanoglu

» aaah Feryadım o n d a n
Salı 21 Haz. 2011 - 15:54 tarafından congeri

» BAŞKANLIK SİSTEMİ TÜRK BULUŞU / Sefa KOYUNCU
Cuma 4 Şub. 2011 - 13:54 tarafından mavizaman

» Serbest Şiir Diye Bir şey Yoktur / Sefa Koyuncu
Paz 30 Ocak 2011 - 12:34 tarafından mavizaman

» ŞİİR EŞKIYASI / Sefa KOYUNCU
Paz 5 Ara. 2010 - 15:34 tarafından mavizaman

» ŞİİR VE ÜÇÜNCÜ YENİ / AHMET DEMİR
Ptsi 5 Nis. 2010 - 16:09 tarafından mavizaman

» SEVENLER NE HOŞTUR
Paz 14 Mart 2010 - 10:24 tarafından H.İbrahim SAKARYA

Kasım 2018
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Takvim Takvim

KONYA ÜZERİNE YAZILAN ŞİİRİM

Cuma 20 Ocak 2012 - 16:16 tarafından sevkicobanoglu

KONYA

Zengin mirası var, geçmişi uzun
Dünyada bilinen bir şehir Konya
Yer görmek isteyen Konya'yı gezin
Gezmeye gelinen bir şehir Konya

Anadolu şehri çok şirin bir yer
Selçuklu, Osmanlı eserleri var
Burda yaşayanlar bulur çokça kâr
Yerleşip, kalınan bir şehir Konya

Mevlâna yolunda sürülür izi
Sadrettin Konevî, Şemsi Tebrizî
Gezilir yaylası, ovası, düzü


[ Okuma komple ]

Yorum: 1

GÜZEL KAYSERİ/ŞEVKİ ÇOBANOĞLU

C.tesi 21 Ocak 2012 - 17:08 tarafından sevkicobanoglu

GÜZEL KAYSERİ

Ova üzerinde her yer görünür
Örnek bir şehirdir güzel Kayseri
Baharda yeşile çabuk bürünür
Örnek bir şehirdir güzel Kayseri

Büyük meydanında vardır kalesi
Kalenin önünde saat kulesi
Kümbetleri, hanlar hep kordelesi
Örnek bir şehirdir güzel Kayseri

Seyyid Burhaneddin burayı bulmuş
Lâle, Kurşunlu, Han Camii olmuş
Hunat, Cami Kebir, camiler …

[ Okuma komple ]

Yorum: 1

KONYALI/ŞEVKİ ÇOBANOĞLU

Cuma 20 Ocak 2012 - 16:26 tarafından sevkicobanoglu

KONYALI

Gezdim şu dünyayı şehirler gördüm
Şehrine çok sahip çıkar Konyalı
Mevlânâ diyarı Konya'da durdum
Şehrine çok sahip çıkar Konyalı

Tarihi eserler meydana çıkmış
Zararlı olanı kökünden yıkmış
İstikbale doğru umutla bakmış
Şehrine çok sahip çıkar Konyalı

Selçuklu başkenti, bu kenti tanı
Yaşamaya uygun huzur mekânı
Uğruna kitaplar …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

aaah Feryadım o n d a n

Salı 21 Haz. 2011 - 15:54 tarafından congeri

[center]aaah Feryadım o n d a n

beynimde iki tren karşılıklı tek hatta
vurdu vurmak üzere
yönmü sordun sen ?
ve
nedisem bilmemki soluksoluğayım
yetti yetecek arası
ecel denen şeb-i aruz
işte bence neş-e bu
yada feryadım ondan
* * *
gecemi kırk`a böldüm
her kırk`ı da sekize
her sekizin onbeş ahı
ve
benim suskunluğum
suskunluğumun girdabı
sen sevdadan bahset
benden çıkan …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

ŞİİR EŞKIYASI / Sefa KOYUNCU

Paz 5 Ara. 2010 - 15:34 tarafından mavizaman


ŞİİR EŞKIYASI

Vezinle kafiye asıl kuraldı,
Şiir eşkıyası bunları çaldı…
"Şiirin yerini düzyazı aldı;
Şiirden geriye, bize ne kaldı?"

İmge simge anlam elbette gerek,
Vezin âhenk şekil en temel direk…
Şiir eşkıyası yıktı bilerek,
Şiirden geriye, bize ne kaldı?

Siniktir mısralar artık pısırık,
Kimisi bir değnek kimi de sırık…
Yaralı …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

SEVENLER NE HOŞTUR

Paz 14 Mart 2010 - 10:24 tarafından H.İbrahim SAKARYA

SEVENLER NE HOŞTUR
Cümle varlık kaçar iken görevden
İnsanoğlu yüklenmiştir olayı
Şeytan ruhu yaratılmış alevden
Yakar yıkar, şerde bulur kolayı
Şeytana uzak dur nefisler kanar
Kurunun yanında yaşlar da yanar.

Âdemden bu yana aynıdır kafa
Okları, kılıcı kaldır sen rafa
Misk-i amberini saç ki etrafa
İnsanlık kazansın kutsal davayı.
Sevenler ne hoştur verdiysen …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0

BİZİM TÜRKÜMÜZ (Sesli)

Salı 16 Haz. 2009 - 17:58 tarafından Mahir Başpınar

BİZİM TÜRKÜMÜZ

Malazgirt Viyana Gelibolu’da
Kulaklarda küpe sözlerimiz var
Dört mevsim yaşanır Anadolu'da
Her bölgede başka yazlarımız var.


Yürekte imanlı asil soylumuz
Ram olmuş erine ipek huylumuz
Ar namus timsali suna boylumuz
İffet abidesi kızlarımız var.


Kınalar yakılır yeni geline
Bir sevda türküsü dolar diline
Sevgiyi nakşeder gönül tülüne


[ Okuma komple ]

Yorum: 1

BEN SENİ KENDİME DOST İLAN ETTİM

C.tesi 4 Tem. 2009 - 8:31 tarafından congeri

Ben seni kendime dost ilan ettim

Benim hallerime,aşinaa şahıs,
Ben seni kendime,dost ilan ettim.
Benim dert’lerimden,aynı alan his!
Ben seni kendime,dost ilan ettim.

Şiirimi satır satır okuyan,
Dilim olup,bülbül gibi şakıyan,
Sevgi ile yüreğimi,paklıyan,
Ben seni kendime,dost ilan ettim.

Ne kadar uzakta,olsan da bile,
Boyunaca gömüldün sen,sevgime,
Mutlu ve …


[ Okuma komple ]

Yorum: 2

ŞİİRLER YAZACAĞIM

Çarş. 17 Şub. 2010 - 20:10 tarafından H.İbrahim SAKARYA

Geliyorum bir tanem, sevdiğim, aşkım benim

Sevgimize ket vuran zinciri kıracağım,

Bırak hüzünlerini, de ki, varmış sevenim

Sana yürekten akan şiirler yazacağım.



Soranlara söyle ki, baharımız gelecek

Yitirmedim umudu yâr kadrimi bilecek

Mutluluk çağlayanı çiçeklerim gülecek

Sana amberler kokan şiirler yazacağım.



Bulanık sular bile sonbaharda durulur

Sevda …

[ Okuma komple ]

Yorum: 0


Abdurrahim KARAKOÇ / Sefa KOYUNCU

Aşağa gitmek

Abdurrahim KARAKOÇ / Sefa KOYUNCU

Mesaj  Admin Bir C.tesi 2 Mayıs 2009 - 11:42

Abdurrahim KARAKOÇ
>Sefa KOYUNCU

Osman Demir, Mehmet Seyitoğlu, Mustafa Subay, Fahri Bozgeyik, Cevdet Tellioğlu, Yusuf Çopuroğlu, Ahmet Türk, Fatma Sönmez, Sen, Hasan Sağındık, Hasan Nuri Şen, Akan Zehir, Erzurum Alperen Ocakları, Ahmet Baydaroglu, Ahmet Yenilmez, Mehmet Öz ve Selda Beyzadeoglu arasında

Abdurrahim KARAKOÇ

Unutmak kolay mı deme
Unutursun Mihribanım
Oğlun kızın olsun hele
Unutursun Mihribanım

Yıllar sinene yaslanır
Hatıraların paslanır
Bu deli gönlün uslanır
Unutursun Mihribanım

Zaman erir kelep kelep
...
Paylaş


Sefa Koyuncu

2 Mayıs 2009, 03:04'da
Abdurrahim Karakoç, günümüzün yaşayan en önemli şairlerinden biridir. Önemi, milli veznimiz olan heceyi başarılı ve ısrarlı bir şekilde kullanmasından kaynaklanmaktadır. Kendisini kutluyorum.
Başlattığımız 3.Yeni Akımı; vezni, şiirin ilk şartı olarak kabul etmektedir. Vezinli olan metin şiir; vezinsiz olan ise nesir; yani düz yazıdır. Akıcı olması, duygu ve sanat yüklü olması, düz yazıyı şiiri yapmaz. Eskiler, bu tür vezinsiz, fakat duygu ve sanat yüklü düz yazılara şiir demez, süslü nesir veya şâirane nesir; yani, kesinlikle nesir derlerdi. Doğrusu da budur. İlgilenenler için, 3.Yeni linkini arz ediyorum:
http://ucuncuyeni.yetkin-forum.com/forum.htm

Üçüncü Yeni Edebiyat Akımı
Kaynak: ucuncuyeni.forumotio...

Şiir ölçülü, nesir kurallı yazılmalıdır. Vezinsiz ancak duygu yüklü yazılar şiir değil, şâirane nesir, yani, şiircedir...

Vezinli olan metin şiir derken, akla hemen şu soru geliyor: Yani, her vezinli kafiyeli metin şiir midir? Buna cevabımız şudur: Evet, vezinli her metin şiirdir. İyi veya kötüdür; ancak vezinli olduğu için, kesinlikle şiirdir. Şiirin iyi veya kötü olması, şâirin, vezin, kafiye, ma'nâ ve şekli yerli yerinde kullanıp kullanamaması ile ölçülür. Vezinli, kafiyeli yazılan bir şiir, başarısız ise kötü şiirdir; ancak, kötü de olsa şiirdir. Vezinsiz metinler (düz yazılar) ise, ne kadar akıcı ve imgeli yazılmış olursa olsun hiçbir şekilde şiir olarak nitelendirilemez. Düz yazıya şiir demek, hakiki şiire hakaret olur.
1940'larda serbeste şiir denmesi, mutlaka düzeltilmesi gereken yanlış bir adlandırmadır. Bu; 3.Yeni Edebiyat Akımı'nın tespitidir.
Bu çerçevede; 2007'de Sezai Karakoç'a verilen Kültür Büyük Ödülü'nün, Abdürrahim Karakoç'a verilmesi, edebiyatımızın geleceği açısından daha yerinde bir davranış olurdu.
Abdürrahim Karakoç, hece vezniyle yazdığı başarılı şiirlerle Türk edebiyatına büyük hizmette bulunurken; Sezai Karakoç, vezinsiz metinleri şiir diye lanse edenlerin kervanına katılmış ve hakiki Türk şiirine darbe vuranların safında yer almıştır. Bu, 3. Yeni Akımı'nın tespitidir ve yayınladığımız makalelerde de geniş olarak, incelenmiştir.

Başarılı ve büyük şâir olmak zordur. Edebiyat tarihini incelediğimizde, gerek ülkemizde, gerekse dünyada milyonlarca insanın şiirle uğraştığı, şiir yazdığı görülür. Ancak, hafızalarda yer eden şâir sayısı azdır. Büyük şâirler; vezin, kafiye, şekil, ma'nâyı başarılı kullanan bilgin kişilerdir.
Birinci ve İkinci Dünya Savaşlarındaki toplu ölümler, ülkelerin darmadağın olması, insanların aillelerini kaybetmesi ve özellikle Japonya'ya atılan atom bombaları, dünyada büyük bir psikolojik yıkıma sebep olmuştur. İmparatorluğunu kaybeden Türk milleti de bu olaylardan etkilenmiştir.
Bütün bu olaylar, klasik yapılara karşı bir isyanı başlatmıştır. Postmodernizm de bu isyanın adıdır.
Tristan Tzara, gazete sayfasından kestiği kelimeleri bir torbaya doldurup, tombala çeker gibi, torbadan çektiği kelimeleri sayfaya rastgele sıralamış ve şiir budur, demiştir. Literatüre Dadaizm diye geçen bu olay da gösteriyor ki; savaşların getirdiği yıkım, gençliği, klasik değerlere isyana sürüklemiştir. Bizdeki, İkinci Yeniciler, Dadaizm'den etkilenmiş ve bilerek, anlamsız şiir ve imlası bozuk yazı yazmış; nesrimize devrik cümleyi sokmuşlardır.
Günümüzde ise, Birinci ve İkinci Dünya Savaşlarının etkisi geçmiştir. Çılgınlıktan, isyandan vazgeçip, "Ölçülü şiir ve kurallı nesre" dönmenin vaktidir. Bu çerçevede, 3.Yeni'nin bir sloganı da "Eve dönüş"tür.

Neden 3.Yeni? sorusunun da cevabını vermemiz gerekirse; Orhan Veli ve ekibi (Birinci Yeni), şiirden vezni ve kafiyeyi kaldırıp; yazdıkları şâirane nesirleri, şiir diye yutturdular. Ece Ayhan ve ekibi de, birinci yeniciler gibi vezinsiz, kafiyesiz yazmanın yanı sıra şiirden anlamı da kaldırıp (Dadaist), imlası bozuk ve devrik/ters cümleli nesri yaygınlaştırdılar. Şiirde devrik cümle her zaman vardır, fakat, Türk nesrinde devrik cümle yoktur.
Baştaki sualimizin cevabına gelecek olursak; Birinci ve İkinci Yeni akımlarına tepki olarak ortaya çıkan bir akımın adı, olsa olsa Üçüncü Yeni olurdu. Öyle de oldu. Yeniliği neresinde denirse; biz, birinci ve ikinci yenicilerin yaptığını esas itibariyle yenilik değil, yıkıcılık olarak görüyoruz. Bizim yeniliğimiz ise daha ziyade bir yenileyicilik (tecdîd) olarak; asla dönüş olarak, değerlendirillirse daha doğru olur.
Böyle bir adlandırmaya neden ihtiyaç duyuldu? Bunun cevabı da şu; Abdürrahim Karakoç, önemli bir hece şâiridir. Kendi çapında eserlerini yazmakta ve yayınlamaktadır. Kendisini takdir ettiğimi en başta belirttim. Ülkemizde başka hece ve aruz şairleri de yazmaktadır. Ancak, serbest tarzın ön plana çıkarılmasıyla, bu değerli şairler ikinci plana itilmiş ve yalnız bırakılmış gibidir.
İşte, 3.Yeni "Ölçülü şiir-kurallı nesir" hareketi, hece veya aruz ile, nesri kuralla yazan şair ve yazarların güç birliğidir.
Hareketimiz öylesine etkili olmuştur ki; şimdi yüzlerce hece şairi eserlerini 3.Yeni çatısı altında gururla yayınlamaktadır. 3.Yeni akımı ile birlikte, hece şiiri ve hecenin yanı sıra aruz, yeniden şahlanmaktadır. Türkçe'nin kurallı kullanımı yaygınlaşmakta, nesirde devrik/ters cümlenin çirkinliği, kitlelerce fark edilmektedir.
Çalışmalarımızın boyutunu, google aramada "üçüncü yeni" ibaresini aratırsanız kolaylıkla görebilirsiniz. Sevgi ve saygılarımla.

Abdürrahim Karakoç'u, ilk olarak 1960'lı yıllarda, ortaokula giderken okudum. Yanılmıyorsam, ilk kitabıydı ve ismi de "Hasan'a Mektuplar"dı.
Kitabın ilk sayfasında da şöyle bir ibâre vardı:

"MEKTUP YAZDIM HASAN'A; HA HASAN'A, HA SANA!"

Sevgiyle kalın.

KAYNAKLAR:

http://groups.google.com.tr/group/sefa-koyuncu/web/abdrrahim-karako-sefa-koyuncu
https://www.facebook.com/inbox/readmessage.php?t=1070963051369
avatar
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 111
Kayıt tarihi : 12/01/09

ŞAİR SAYFALARI
Şiir nedir?:
SEFA KOYUNCU:

Kullanıcı profilini gör http://ucuncuyeni.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz